| 

Toyota Prius schadelijker voor milieu dan Hummer
(1 bezoeker) (1) Gast
Kroeg
Ga naar onderkantPagina: 123
ONDERWERP: Toyota Prius schadelijker voor milieu dan Hummer
Toyota Prius schadelijker voor milieu dan Hummer 4 jaren, 11 maanden geleden  
Gelezen in 4wd & SUV-automagazine (BRON: recorder online)

De toyota prius is het vlaggenschip geworden voor hen die vinden dat ze milieubewust moeten autorijden. Nu zijn ze er in de VS achter gekomen dat de prius het milieu veel zwaarder belast dan een Hummer. In totaal vreet de Prius zelfs meer energie dan de Hummer.

Vooral de productie van een Prius veroorzaakt veel meer milieu schade dan een hummer. De prius wordt deels aangedreven door een elektromotor, waarvan de accu nikkel bevat. De mijn waaruit toyota z'n nikkel betrekt, is 1 van de meest vervuilde plekken op aarde. Dankzij de zure regen groeien er geen planten meer in de omgeving van de mijn. Het nikkel gaat naar een nikkelraffinaderij in Europa, vandaar gaat de nikkel naar China en Japan om uiteindelijk in complete accu's weer terug te worden verscheept naar de VS. Als je alle energie die het kost om een prius te maken op een hoop veegt, is 50% meer energie nodig, dan bij de productie van een Hummer.

Kijk voor het hele verhaal op: clubs.ccsu.edu/Recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188

Nadat ik dat alles gelezen heb weet ik wel dat ik lekker in mijn Land rover blijf rond rijden en geen Toyota Prius ga rijden omdat het zo milieu vriendelijk is

De Administrator heeft publieke schrijftoegang geblokkeerd.

Re: Toyota Prius schadelijker voor milieu dan Hummer 4 jaren, 11 maanden geleden  
Ik ga sowieso niet met dat 'merk' rijden.

Ik blijf lekker bij m'n Land Rover.
Geen afbeeldingGeen afbeelding
-
Online Status: OFFLINE

Re: Toyota Prius schadelijker voor milieu dan Hummer 4 jaren, 11 maanden geleden  
Ik had het ook gelezen, het leuke is hierbij ook nog dat de hummer 3 maal langer mee gaat.

Verder valt dit paradepaartje meer te verwijten. De prius moet 1 op 10 lopen!! Dit is getest door diverse autoprogramma's zoals top gear/ fifth gear/ gek op wielen/autoexperience en nog meer.

Als dit is wat Toyota dan als groene wagen aangeeft kan ik ze zeggen dat landrover dit al in 98 voor elkaar kreeg, mijn freelander loopt ook zeker 1 op 10, vaak 1 op 11. En deze heeft alleen een accu om te starten.

Hierbij staat trouwens in diezelfde uitgave van 4x4 een hele mooie andere wagen die ook een electroaandrijving heeft, de Ford Escape Hybride dus een suv!!!! En die is al verkrijgbaar vanaf 2004. Als de minister nu eens in zoiets ging rijden..

Voor de mensen die het willen lezen is het de moeite om de 4x4 ook even te halen er staat ook een rijindruk van de Def 2008.
En landrover heeft zijn vier miljoenste landrover van de band laten lopen, een discovery.

-

Heren, heren,

Zijn we niet een beetje bevooroordeeld.
A. Niet alles wat op internet staat is zonder meer waar.
B. De Prius loopt rond de 1 op 20 en dat haalt geen enkele Land Rover en een Hummer al helemaal niet.

Begrijp me goed, naast dat ik de Prius spuuglelijk vind en levensgevaarlijk omdat je hem bijna niet hoort aankomen, wordt er ook voorbij gegaan aan het feit dat de produktie het milieu zwaarder belast dan een doorsnee auto. Maar in verbruik zal hij een Hummer (als het artikel al op feiten is gebaseerd) snel inhalen.

Gaan we even uit van 30.000 km per jaar, dan verbruikt de Hummer (bij 1 op 5 en dat is nog optimistisch denk ik) 4500 liter brandstof meer. Hoeveel energie kost het om dat te produceren? Denk aan oppompen in Nigeria (zoveel doden per jaar) vervoer met een olietanker (milieurampen) en dan nog de raffinage en het vervoer naar de pomp.

Ik blijf de rest van mijn aardse leven en daarna een Defender rijden, hoe duur ze het ook maken. Maar we moeten wel realistisch blijven.

Nu maar hopen dat ik het goed uitgerekend heb,
Erik

Erik, die 1 op 20 zijn de opgegeven waardes van Toyota. De benzine motor valt in als je bv te hard accelereerd, een brug opgaat, of bv tegenwind krijgt.

De gevens die ik geef zijn idd niet van mij zelf(ik vind de ford veeeel mooier en zal daar eerder een testrit in maken), maar van de autoprogramma,s die ik gaf. Daaruit zijn is gekomen dat door hun test de prius 1 op 10 rijd .

Nu zullen ze aangezien ik een hele rustige rijder ben het gaspedaal wel wat dieper indrukken dan mij, maar ik neem aan dat ze het ook niet hebben overdreven.
-

Thor,

Hier komen mijn waardes vandaan.
www.autozine.nl/text/262.html

Ga naar bovenkantPagina: 123